Voorwaarden

OP AL ONZE LEVERINGEN ZIJN ONDERSTAANDE ALGEMENE VOORWAARDEN VAN TOEPASSING. 

Verkoop- en leveringsvoorwaarden Praktivak B.V. 

Deze Verkoop en Leverings Voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Oost Brabant onder nummer 16071243.

  1. Al onze prijsvermeldingen zijn altijd exclusief BTW, tenzij nadrukkelijk anders vermeld.
  2. Al onze prijzen en vermeldingen zijn altijd geheel vrijblijvend en onder voorbehoud van wijzigingen en fouten.
  3. Op al onze leveringen zijn onze Service en Garantie voorwaarden van toepassing. Een afdruk van deze voorwaarden verstrekken wij u op verzoek gaarne. Onze Service en Garantie Voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Oost Brabant onder nummer 16082286.
  4. Leveringen van verbruiksartikelen uit ons groothandelsassortiment van € 100,= exclusief BTW of meer worden franco huis geleverd. Voor apparatuur ( alles met een stekker) en meubilair ( ook tabourets etc. ) kan echter een extra verzend-toeslag in rekening worden gebracht.
  5. Bij leveringen van minder dan € 100,= exclusief BTW wordt altijd € 6,50= exclusief BTW in rekening gebracht voor vracht / administratie / milieu etc. ( BTW over deze bijkomende kosten is verplicht ).
  6. Bij leveringen met meer dan 15 liter vloeistof ( alcohol-demiwater-spray-vloeistof etc.) moeten wij bij verzending een vloeistoffen-transport-toeslag van € 0,50 euro per elke extra liter in rekening brengen. Dit ter dekking van extra vervoersrisico's, document-eisen en milieu eisen. Tot 15 liter per zending gelden geen meerkosten.
  7. Onze levertijden zijn altijd onder voorbehoud van beschikbaarheid. Wij leveren zo snel mogelijk, doch kunnen geen levertijden garanderen. Opgegeven levertijden dienen als streeftijden te worden beschouwd.
  8. Het risico voor schade of vermissing tijdens transport of verzending etc. is altijd voor risico van de koper. Goederen reizen voor risico van de koper.
  9. Indien uw bestelling niet compleet kan worden verzonden vermelden wij de manco-levering bij de hoofdzending. Indien u automatische nazending van de manco-levering wenst dient u ons dit apart te berichten. Uw nazending wordt dan door ons direct na binnenkomst van de ontbrekende goederen verzonden. Nazendingen van meer dan € 75,= excl. BTW, worden franco huis nageleverd. Voor nazendingen van minder dan € 75,= euro wordt € 5,= euro excl BTW voor vracht en administratie in rekening gebracht.
  10. Bij levering op rekening dient betaling altijd binnen 8 dagen te geschieden.
  11. U bestelling wordt alleen uitgeleverd als alle eerdere facturen volledig zijn voldaan.
  12. Geleverde zendingen blijven volledig in onze eigendom tot het totale factuurbedrag is betaald. Dit eigendoms voorbehoud geldt voor alle door ons geleverde goederen.
  13. Wij houden ons altijd het eenzijdig recht voor leveringen uit te voeren onder rembours of tegen contante betaling.    Dit gebeurt standaard bij o.a.: *geen afname afgelopen 6 maanden * betalings-achterstand * slechte betaal-ervaringen *grote leveringen van meer dan € 500,= * levering van alle electrische apparatuur (alles met een stekker) *leveringen van alle soorten meubilair ( ook tabourets etc. ).
  14. Bij rembours-zendingen houden wij ons altijd het eenzijdig recht voor om € 5,= excl. BTW, rembours-toeslag in rekening te brengen (BTW over deze bijkomende kosten is verplicht). Dit gebeurt standaard bij o.a.: * apparatuur * meubilair * reparaties * rembours-zendingen van minder dan € 200,=.
  15. Onder "Levering door onze Eigen Dienst" wordt verstaan: aflevering door onze eigen besteldienst / chauffeur / personeel of een direct door ons ingehuurde bestel-, transport- of koeriersdienst. Standaard afleveringen door onze eigen dienst kosten minimaal € 65,= ( zie vigerende service prijslijst ). Wij hebben het recht eenzijdig en bindend te beslissen dat een bepaalde levering alleen door onze Eigen-Dienst kan worden afgeleverd. Dit gebeurt standaard bij ( groter ) meubilair en bepaalde apparatuur.
  16. Standaard leveringen door onze Eigen-Dienst worden op het aflever-adres afgeleverd tot direct achter de eerste deur op de begane grond. Er moet bij de standaard afleveringen door onze Eigen Dienst altijd iemand van de afnemer aanwezig zijn om de chauffeur te helpen met lossen ( met name zwaar meubilair ). Speciale levering verder dan eerste deur op begane grond, of speciale levering met installatie, of speciale levering met 2 personen omdat klant niet kan helpen bij lossen van de zending, wordt altijd apart berekend danwel aangeboden als "toeslag speciale levering ", en geschiedt enkel op uitdrukkelijke schriftelijke aanvraag van de afnemer, en tegen meerprijs van minimaal € 75,= per aflevering.
  17. Bij bestellingen van apparatuur en meubilair dient altijd bij de orderbevestiging een aanbetaling vooraf van 10 % van het excl. BTW bedrag (met een minimum van € 250,= ) te worden voldaan. Aanbetalingen worden bij annulering of afwijzing van de levering onder geen enkele voorwaarde gecrediteerd.
  18. Reclames kunnen mondeling of telefonisch geschieden, doch dienen schriftelijk te worden bevestigd binnen 3 dagen na factuurdatum. Reclames na deze termijn kunnen niet in behandeling worden genomen. Bij gebreke van een reclame conform hiervoor beschreven procedure worden wij geacht in overeenstemming met onze verplichtingen te hebben geleverd. Bij acceptatie door ons van een geldige reclame, zullen wij tegen teruggave van de geleverde goederen zorgen voor gratis herlevering, reparatie, of crediteren onder aftrek van 15% van de netto factuurwaarde. Tot enige verdere verplichting zijn wij niet gehouden, met name niet tot betaling van welke vorm van schadevergoeding dan ook.
  19. Retour-zendingen geschieden in principe altijd op kosten van de afnemer, en worden alleen geaccepteerd na onze uitdrukkelijke toestemming vooraf. Ongefrankeerde retouren worden altijd door ons geweigerd. Na acceptatie van een retour-zending kunnen wij in bepaalde gevallen beslissen de afnemer schadeloos te stellen voor de kosten van retour-zending.
  20. Voor deelleveringen gelden al deze verkoop- en leveringsvoorwaarden volledig en evenzeer als voor integrale leveringen.

Service- en garantievoorwaarden Praktivak B.V. 

Deze Service en Garantie Voorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Oost Brabant onder nummer 16071243.

1. Op al onze leveringen zijn naast deze Service- en Garantievoorwaarden ook altijd onze Verkoop- en Leveringsvoorwaarden van toepassing. Een afdruk van deze voorwaarden verstrekken wij u op verzoek gaarne. Onze verkoop- en leveringsvoorwaarden zijn gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Oost-Brabant onder nummer 16082286

2. Op alle geleverde apparatuur, meubilair en andere producten (hierna genoemd apparaat)
is de standaard Fabrieks-Garantie ( 1 jaar ) van toepassing.

3. Alle garanties hebben alleen betrekking op gebreken en fabicage fouten. Dus niet op de gevolgen van onjuist gebruik, slijtage, vallen, stoten etc.

4. Bij reparaties kunnen worden berekend: 
* uurloon monteur * transport- verzend- of voorrijdkosten * gebruikte onderdelen * 
Wij hebben onder alle omstandigheden het recht om retour-zendingen onder rembours te verzenden.
Bij rembours-zendingen hebben wij het recht een rembours-toeslag te hanteren. (vigerende service prijslijst)

5. Indien nodig worden onderhouds-beurten volgens schema van de Fabrikant door ons uitgevoerd. De verzendkosten heen en terug komen bij onderhoudsbeurten voor rekening van de klant. De klant kan natuurlijk altijd een afspraak maken voor zelf brengen en halen. Voor standaard onderhoud gelden vaste prijzen

6. Bij een storing aan het apparaat volgt een eerste diagnose door ons. Deze diagnose is gratis. Indien echter een uitgebreide inspectie of test nodig is ( bijvoorbeeld bij een vage klacht ) wordt hiervoor altijd uurloon monteur berekend. De diagnose bepaald of een defect of probleem onder de Fabrieks-Garantie valt of niet en is bindend.Een diagnose komt altijd tot stand in overleg tussen onze technische dienst en de fabrikant.

7. Zeker niet onder Fabrieks Garantie vallen : schade die het gevolg is van ondeskundig of verkeerd gebruik of onjuiste bediening - beschadiging aan lak, bekleding, glas etc.-beschadigingen aan lagers ( bijv. bij pedicure apparaten) - kapotte zekeringen - kabelbreuk - schade die het gevolg is van vallen, stoten of de inwerking van vocht of vloeistoffen - losgeraakte stekkers en verbindingen - reparaties aan onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn zoals rubber-ringen, dichtingen etc. - losse onderdelen zoals electroden, borstels, flesjes, venolen etc. -

8. Indien blijkt dat de storing valt onder de Fabrieks-Garantie volgt een gratis reparatie. Indien blijkt dat de storing niet onder de Fabrieks-Garantie valt zijn de reparatiekosten voor rekening van de afnemer. Indien gewenst kunnen wij de klant ingeval van reparatiekosten vooraf een vrijblijvende prijsopgave afgeven voor akkoord. De klant dient expliciet vooraf om een dergelijke offerte te verzoeken. Indien de klant geen gebruik wenst te maken van een reparatie-offerte komen de kosten voor retour-zenden of retour-transport van het on-gerepareerde product volledig voor rekening van de klant.

9. Indien het apparaat door ons wordt gerepareerd onder Fabrieks-Garantie, worden geen kosten berekend voor het retour-zenden of retour-transport naar de klant. De kosten voor verzenden of transport naar ons toe komen altijd voor rekening van de klant. Bij reparaties die niet onder Fabrieks-Garantie vallen zijn de kosten voor retour-zenden of retour-transport altijd voor rekening klant.De klant kan natuurlijk altijd een afspraak maken voor zelf brengen en halen.

10. Indien een reparatie langer dan 3 werkdagen gaat duren bestaat de soms de mogelijkheid een Reserve- Apparaat van ons te gebruiken ( mits voorradig ). Bij Diagnose-Fabrieks-Garantie is het gebruik van de reserve apparatuur gratis. De kosten van het verzenden van reserve apparatuur ( heen en terug ) komen altijd voor rekening van de klant. Bij een Niet-Fabrieks-Garantie-Diagnose wordt voor gebruik van de reserve apparatuur een gering huurbedrag berekend.

11. Bezoek van ons bij u aan huis, bijv. voor een diagnose, inspectie, onderhoud, test, reparatie of ophalen of brengen, kost altijd een vast "voor-rijd-bedrag". (zie vigerende service prijslijst)
Bij Fabrieks-Garantie geval wordt altijd alleen de heen-rit berekend.
Bij een Niet-Fabrieks-Garantie geval worden de heen en de terug rit berekend.

Algemene voorwaarden bij inschrijving Praktivak Training & Opleiding

Artikel 1: Inschrijving en overeenkomst
1.1 De inschrijving voor een workshop of opleiding vindt digitaal plaats (de responstijd is 48 uur). De inschrijving vindt plaats door aanmelding met een persoonlijk account op de website.
Indien u niet in het bezit bent van een kvk nummer kunt u zich aanmelden per email met uw persoonlijke gegevens.
1.2 Na toezending van de aanmelding gaat de deelnemer akkoord met de Algemene voorwaarden van het Centrum voor Training & Opleiding.
1.3 Na toezending van de aanmelding is er een bindende overeenkomst tot stand gekomen tussen de deelnemer en het opleidingscentrum.
1.4 De overeenkomst heeft betrekking op de workshop of opleiding die bij de aanmelding benoemd staat. 
1.5 Uw inschrijving bij een opleiding is definitief na ontvangst van het inschrijfgeld.

Artikel 2: Verplaatsing en verandering

2.1 Praktivak heeft het recht om workshops en of opleidingen aan te passen aan inzichten die op dat moment gelden.
2.2 Inschrijvingen voor een workshop of opleidingen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Praktivak stuurt per e-mail een bevestiging van inschrijving.
2.3 De workshop of opleiding gaat alleen door bij voldoende aanmeldingen.
Indien er onvoldoende aanmeldingen zijn wordt er zo spoedig mogelijk een nieuwe start datum gepland en u wordt hiervan op de hoogte gebracht, uiterlijk 1 week voor aanvang van de workshop of opleiding.
2.4 Mocht Praktivak besluiten om de workshop of opleiding te annuleren dan wordt de deelnemer uitgenodigd om deel te nemen aan de volgende of soortgelijke workshop of opleiding
De deelnemer dient binnen 48 uur te reageren.
2.5 Bij geen akkoord van, of alternatieven voor de deelnemer, wordt het dan al betaalde geld gerestitueerd. 
2.6 Termijn bij restitutie binnen 30 dagen.


Artikel 3: Betaling

3.1 Betaling dient uiterlijk 14 dagen voor aanvang van de workshop voldaan te worden voldaan, tenzij anders is overeengekomen.
3.2 Betaling dient per bank/ideal, via overboeking of per kas aan Praktivak gedaan te worden. 
3.3 De deelnemer is aansprakelijk voor de betalingsverplichting.
3.4 In geval van niet tijdige betaling kan Praktivak de deelnemer ontzeggen van verdere deelname aan de workshop of opleiding met instandhouding van volledige betalingsplicht.

Artikel 4: Annulering workshop / opleiding

4.1 De deelnemer heeft het recht om binnen 14 dagen vanaf de datum van inschrijving, zonder opgave van redenen, de inschrijving te annuleren door dit uitsluitend schriftelijk te melden. Er worden géén kosten in rekening gebracht. 
4.2 Bij annuleringen buiten de bovengenoemde termijn wordt het volledige bedrag in rekening gebracht.
4.3 Het sturen van een vervanger is toegestaan, mits dit schriftelijk is gecommuniceerd met Praktivak. 
4.4 Restitutie van het bedrag bij annulering buiten de bovengenoemde periode is uitsluitend mogelijk als gevolg van een ernstige ziekte of calamiteit. Dit dient schriftelijk bewezen te worden, tenzij anders overeengekomen.
4.5 Bij annulering heeft u geen recht meer op deelname.

Artikel 4a: Beëindiging opleiding

4a.1 Het lesgeld dient volgens de aangegeven en eventuele overeengekomen termijnen te worden voldaan, prijswijzigingen zijn onder voorbehoud.
4a.2 In geval van een betalingsachterstand kan de deelnemer de toegang tot de lessen worden ontzegd totdat de betalingsverplichting is voldaan.
4a.3 Indien aan de herhaalde betalingsverzoeken van het achterstallig lesgeld niet wordt voldaan, wordt de studieovereenkomst direct beëindigd. De eventuele gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten die gemaakt moeten worden bij het innen van het achterstallig lesgeld komen voor rekening van de deelnemer.
4a.4 Beëindiging van de overeenkomst tijdens de opleiding dient te geschieden door middel van een aangetekend schrijven.
Bij tussentijdse beeindiging geldt een opzegtermijn van 2 maanden. Achterstallige betalingen en betaling van de lopende termijn dienen te worden voldaan.
4a.5 Bij annulering heeft de deelnemer geen recht meer op deelname aan de opleiding.
4a.6 Lessen die niet door kunnen gaan door overmacht, ziekte, slechte weersomstandigheden e.a. worden,
indien er geen vervangend docent geregeld kan worden, op een later tijdstip ingehaald.

Artikel 5: Klachten 

5.1 Eventuele klachten dienen schriftelijk of via de mail ingediend te worden.
Voor meer informatie: Klachtenprocedure artikel 4 criteria klachtenbehandeling klachtenreglement.

Artikel 6: Aansprakelijkheid

6.1 De deelnemers zijn aansprakelijk voor het toebrengen van schade aan de organisatie en aan derden. Modellen nemen op eigen risico deel aan de workshop of opleiding.
6.2 Praktivak is niet aansprakelijk voor bedrijfs- of gevolgschade door de docent en/of deelnemer en zal dit op voorhand niet vergoeden.

Artikel 7: Geheimhouding en privacy

7.1 Praktivak en de docenten zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die de deelnemer heeft meegedeeld tijdens en voor de workshop, alsmede haar bedrijfsvoering, behalve in overleg en met toestemming van de deelnemer voor publicaties.
7.2 De geheimhouding vervalt alleen als gevolg van een rechterlijke uitspraak of op grond van een wettelijke bepaling.

Artikel 8: Auteursrecht

8.1 Het eigendoms- en auteursrecht van het lesmateriaal alsmede het werkboek berust bij Praktivak. De deelnemer is ter alle tijden niet toegestaan om het uitgereikte materiaal te verveelvoudigen of openbaar te maken zonder schriftelijke toestemming van Praktivak. 
8.2 Het eigendomsrecht van het toegereikte materiaal wordt na volledige betaling toegewezen aan de deelnemer.
Het auteursrecht blijft ten alle tijden berusten bij Praktivak.
8.3 Welke lesmaterialen, producten, boeken enz. er tijdens de workshop of opleiding worden gebruikt, evenals de levering ervan,
wordt bepaald door het opleidingscentrum.
8.4 Praktivak centrum voor training en opleiding garandeert dat de workshops en opleidingen zijn afgestemd op de eisen van de eventuele examinerende instantie. Mochten er tussentijdse veranderingen plaats vinden, dan wordt de workshop of opleiding hierop aangepast.

Artikel 9: Overige condities

9.1 Praktivak streeft ernaar om de vragen met betrekking tot de workshops of opleidingen binnen 48 uur te beantwoorden.
Bij een langere verwerkingstijd wordt de deelnemer met een indicatie van verwerkingstijd per e-mail op de hoogte gebracht. 
9.2 Praktivak kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor eventuele foute publicaties op de website en andere digitale kanalen van Praktivak. 
Type- en drukfouten zijn onder voorbehoud. Hier kunnen geen rechten aan worden ontleend. 
9.3 Foto’s en andere beeldmateriaal die tijdens de workshops of opleidingen met toestemming van de deelnemers worden gemaakt mogen voor elk gewenst doeleinden gebruikt worden door Praktivak mits de in artikel 7.1 benoemde zaken niet worden overschreden. Hier vallen ook commerciële doeleinden onder. 
9.4 De deelnemer verbindt zich tot het volgen van alle lessen, het dragen van de voorgeschreven vakkleding tijdens de praktijklessen, het na behoren maken van eventuele huiswerk en of het uitvoeren daarvan, zowel bij theorie als praktijk.
9.5 Bij les verzuim door ziekte of andere omstandigheden dient de deelnemer dit tijdig te melden aan Praktivak of de betreffende docent.
9.6 Bij een workshop of opleiding die langer duurt dan 2 dagen moeten minimaal 80% van de lessen gevolgd zijn om aan de examens te kunnen deelnemen.

Met het aanvinken bij betaling gaat u akkoord met de hierboven beschreven punten die worden benoemd waarvan u kennis heeft genomen.

Oss, Juni 2025

OP AL ONZE LEVERINGEN ZIJN BOVENSTAANDE ALGEMENE VOORWAARDEN VAN TOEPASSING